Hulp bij Excel
Vincent Bouw
2022-07-29 14:13:13 UTC
Wie kan mij helpen?

Ik heb een lijst (kolom) met allemaal producttitels met kleuren, de kleuren staan op verschillende plekken in de producttitel. Daarnaast heb ik een lijst met alle beschikbaren kleuren.

Graag wil ik als output de kleur die in de producttitel staat.
Wouter Magre
2023-07-11 19:24:19 UTC
Post by Vincent Bouw
[...]
Sinds lange tijd kijk ik weer een keer hier, en kwam jouw vraag tegen.
Als deze nog open staat, heb ik hiervoor een functie in VBA geschreven.

' ----------------------------------------------------------------
' Function Name: VindKleurInNaam
' Purpose: Probeer een kleur in een productnaam te vinden
' Procedure Kind: Function
' Procedure Access: Public
' Parameter eenNaam (String): De naam van het product, waar een kleur in zit
' Parameter deKleuren (Range): Een serie cellen waar de kleuren in staan
' Return Type: String
' Author: Wouter Magré
' Date: 11-7-2023
' ----------------------------------------------------------------
Public Function VindKleurInNaam(eenNaam As String, deKleuren As Range) As String
Dim i As Integer
Dim eenKleur As String

VindKleurInNaam = "#NB"
For i = 1 To deKleuren.Cells.Count
eenKleur = deKleuren.Cells(i, 1)
If InStr(1, eenNaam, eenKleur, vbTextCompare) > 0 Then
VindKleurInNaam = eenKleur
Exit For
End If
Next