VBA-code voor het verzenden van e-mail met bijlage
Guus
2006-09-28 10:58:02 UTC
Hallo,
De vraag heeft oorspronkelijk betrekking op Access, maar daar krijg ik geen
antwoord. MAAR het probleem is gewoon een VBA-probleem, vandaar dat ik hier
ook eens informeer.

Met behulp van een macro maak ik een Word document o.b.v. de gegevens in de
huidige Excelsheet: een samenvoegdocument dus.

Dit samengevoegde document wil ik gaan verzenden als bijlage (attach) per
e-mail.

CONCREET:
Ik heb de volgende code voor het verzenden van een e-mail met als bijlage
een rapport uit Access. Maar ik wil een document op D-schijf als
bijlage verzenden.

Wie kan onderstaande code voor mij aanpassen:

DoCmd.SendObject objecttype:=acSendReport, _
Outputformat:=acFormatHTML, _
objectname:=Document, _
To:=Me.txtRapportCursist, _
Cc:="kopie-***@hotmail.com", _
Subject:="Bevesting aanmelding voor cursus " &
Me.txtRapportCursusNaam, _
Messagetext:="Hierbij stuur u de e-mailbevestiging van
de inschrijving voor de cursus" & Me.txtRapportCursusnr & " " &
Me.txtRapportCursusNaam

ALVAST BEDANKT,
Guus
William
2006-09-28 11:48:11 UTC
Hallo Guus,

Kijk eens op de site van Ron de Bruin
http://www.rondebruin.nl

vriendelijke groeten,
william
Guus
2006-09-28 13:45:02 UTC
Hallo William,
Bedankt voor jouw doorverwijzing.

Zoals ikzelf al vermoedde is het een VBAprobleem.
En jij kwam al snel met een voorstel.

Onderstaand stukje VBA werkt perfect:

Dim OutApp As Outlook.Application
Dim OutMail As Outlook.MailItem

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(olMailItem)

With OutMail
.To = Me.txtRapportCursist
.Cc = "***@hotmail.com"
.Subject = "Bevesting aanmelding voor cursus " & _
Me.txtRapportCursusNaam
.Body = "Hierbij stuur ik een bevestiging " &
Me.txtRapportCursusnr & _
Me.txtRapportCursusNaam
.Attachments.Add "D:\BevestigingsMail.doc"
.Send 'Or use Display
End With
Set OutMail = Nothing

Bedankt,
Guus
william
William
2006-10-02 08:33:32 UTC
Hallo Guus,

Geen dank hoor, alle dank is voor Ron de Bruin.

mvg, william