herhaalde snelkoppelingsvraag
Belinda
2008-09-22 19:23:49 UTC
Onderstaande vraag heb ik al eerder gesteld maar helaas geen bruikbaar
antwoord hierop gekregen.
Kan iemand mij hiermee helpen?

In een Excel werkblad heb ik in een kolom schermafbeeldingen geplaatst van
filmpjes.
Aan elke afbeelding heb ik een snelkoppeling gekoppeld naar het
betreffende filmpje.
Ik heb twee afspeelprogramma's - Windows Media Player en een FLV player.
Als ik nu op een snelkoppeling klik die verwijst naar een wmv file dan
opent de WMP automatisch en laat het filmpje zien.
Als ik echter op een snelkoppeling klik die verwijst naar een flv file dan
komt er eerst een waarschuwingsvenster van Microsoft Office waarin oa.
staat:
Sommige bestanden kunnen virussen bevatten of op een andere manier
schadelijk zijn voor uw computer enz.
Wilt u dit bestand openen?
Als ik op OK klik dan opent de flv player met het filmpje.
Ik heb nu twee vragen, waarom opent een wmv file wel direct en als het een
flv filmpje is waarom dan de waarschuwing?
Is er een mogelijkheid om deze waarschuwing voor flv filmpjes uit te
schakelen?
Ik werk met Excel 2003 - Windows XP+SP2
Bij voorbaat dank voor uitleg.
Belinda
japie
2008-09-22 19:56:08 UTC
deze vraag heeft niets met excel te maken maar met de beveiliging van de
computer tegen mogelijk gevaarlijke flashbestanden.
deze vraag komt misschien beter tot zijn recht op helpmij.nl o.i.d.

Johan van den Brink
www.nimda.nl
Belinda
Floris
2008-09-22 20:30:03 UTC
Belinda,

heb je de handelingen zoals vermeld op de volgende pagina
http://support.microsoft.com/kb/829072/nl al geprobeerd?

Floris
Belinda
Belinda
2008-09-23 19:39:38 UTC
Hallo Floris,
Bedankt voor je reactie en tevens erg knap dat je dit allemaal weet.
Ik heb de bladzijde gelezen en het lijkt een beetje op mijn "probleempje"
alleen de voorbeeld teksten van de meldingen zijn toch net iets anders dan
bij mij.
Bij mij wordt een venster geopend waarin bovenin staat (in de blauwe balk)
Microsoft Office.
Dan de tekst:
Bezig met het openen van E:\Humor\Funny Gags - 001.flv
Sommige bestanden kunnen virussen bevatten of op een andere manier
schadelijk zijn voor uw computer.
Het is belangrijk er zeker van te zijn dat dit bestand afkomstig is uit een
betrouwbare bron.
Wilt u dit bestand openen?

Als ik nu op OK klik dan opent de flv player en wordt het filmpje gewoon
getoond.
Als ik direct dubbelklik op de flv file in de map waar het staat dan is er
niets aan de hand.
Het is geen groot probleem maar alleen een beetje vervelend dat steeds die
waarschuwing komt als ik het filmpje via Excel wil openen.
Van de bladzijde die je hebt opgegeven heb ik een afdruk gemaakt maar wacht
nog even met het uitvoeren hiervan omdat ik niet zeker weet welke optie ik
zou kunnen proberen.
Graag advies in deze en daarvoor mijn dank.
Belinda