verticaal zoeken, maar nu met meerdere resultaten
Annemieke Hissink
2003-11-23 22:25:05 UTC
Ik heb de volgende formule staan, die op zich goed werkt:
=ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(A71;database;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(A71;database;
2;ONWAAR))

Maar nu: het vertikaal zoeken is gekoppeld aan een registratienummer. Als
hij het nummer vindt, dan wordt deze gekoppeld aan de functie van de
vrijwilliger.
Nu heeft een vrijwilliger meerdere functies, dus het registratienummer komt
meerdere malen voor. Hij zoekt en vindt de eerste functie en geeft alleen
deze functie weer.
Hoe kan ik hem de andere functies ook laten vinden?

Alvast dank,
Annemieke
john philippen
2003-11-24 07:22:35 UTC
met vertikaal zoeken kun je maar naar 1 waarde zoeken.
Deze is zoals je als zegt de eerste in de reeks.

Afhankelijk van wat je precies wilt kan index in combinatie met vergelijken
een oplossing zijn voor je.

vertel eens wat je precies wil
john
--
John Philippen
Annemieke
Ingrid Baplue
2003-11-24 13:00:12 UTC
Stel:
kolom A: registratienummer
kolom B: functie
zet in kolom C de formule =A1&B1
Nu kan je de zoekfunctie op deze nieuwe kolom uitvoeren.

Een andere mogelijkheid: maak gebruik van AutoFilter.
--
Ingrid Baplue
Microsoft MVP - Excel

Dit bericht is geplaatst in een nieuwsgroep. Post je evt antwoord of
vervolgvraag graag in de nieuwsgroep a.u.b.
Annemieke
Annemieke Hissink
2003-11-24 18:40:14 UTC
Het autofilter is een optie die ik inderdaad veel gebruik.
Wat ik wil is een aantal extra gegevens die bij een registratienummer horen,
behouden. Deze gegevens worden niet standaard meegeleverd als ik weer een
nieuwe rapportage uitdraai. Wekelijks moet ik een nieuwe downloaden, om
steeds over de bijgewerkte gegevens te kunnen beschikken. Deze zou ik dan
iedere keer handmatig moeten aanvullen met de extra gegevens.

Ik ga jullie ideeën uitproberen. Bedankt alvast. Misschien wordt het nog wat
:-))

Groet,
Annemieke
Annemieke
Annemieke Hissink
2003-11-24 23:55:17 UTC
Het advies van Ingrid heeft mij in de juiste richting gestuurd. Ik heb nu de
verschillende functies van de vrijwilligers horizontaal geplaatst. Het is
nog niet ideaal, maar ik kan er mee uit de voeten. Om alle functies in 1
kolom te krijgen is voor mij niet een goede oplossing, want ik moet met
autofilter een selecte kunnen maken per functie. Dit is heel belangrijk als
zich een noodsituatie voordoet. Daarom heb ik er voor gekozen om de
verschillende functies in een aparte kolom te plaatsen.

Nogmaals hartelijk dank,
Annemieke