Type veld
Rodolfo
2004-01-25 10:13:59 UTC
H.H.

hoe kan ik in excel in een formule met de ALS functie bepalen wat een datum
of tijdcel/veld is?

bvd

Rodolfo
Ingrid Baplue
2004-01-25 10:36:24 UTC
Een datum kan je controleren met volgende functie:

Function isDatum(rng As Range)
Application.Volatile
If rng.Cells.Count > 1 Then
isDatum = CVErr(xlErrRef)
ElseIf IsDate(rng) Then
isDatum = True
Else
isDatum = False
End If
End Function

kopieer de code naar een module:
http://users.pandora.be/ingrid/excel/copyvba.htm#module

Bij het invoeren van een formule in een cel kan je deze functie vinden in de
cetegorie 'Door gebruiker gedefinieerd'. De formule zou er dan zo kunnen
uitzien:

=ALS(isDatum(A1);"datum";"geen datum")
--
Ingrid Baplue
Microsoft MVP - Excel

Dit bericht is geplaatst in een nieuwsgroep. Post je evt antwoord of
vervolgvraag graag in de nieuwsgroep a.u.b.
Rodolfo
Ingrid Baplue
2004-01-25 10:52:27 UTC
En volgende functie kan je gebruiken om tijdwaarden te controleren:

Function isTijd(rng As Range)
Application.Volatile
If rng.Cells.Count > 1 Then
isTijd = CVErr(xlErrRef)