tekst samenvoegen / leeg veld negeren
JOOST
2007-11-16 09:35:34 UTC
Hallo,

Indien ik de formule tekst samenvoegen gebruik en één van de cellen is
leeg dan krijg ik het resultaat:
"tekst 0"
Ik wil voorkomen dat indien er een lege cel is er een nul wordt
weergegeven. Hoe doe ik dit?

Alvast bedankt voor de tips
Joost
b***@scarlet.be
2007-11-16 11:41:19 UTC
Post by JOOST
[...]
ik probeer volgende formule met eerst A2, dan A3, dan A4 en dan
allemaal als lege cel en met getallen of tekst en alles lijkt me
normaal. Misschien eens kijken naar de opmaak of de voorwaardelijke
opmaak van die cel, anders zou ik het niet weten...
=TEKST.SAMENVOEGEN(A2;A3;A4)

bart
JOOST
2007-11-16 11:53:57 UTC
Post by b***@scarlet.be
Post by JOOST
[...]
in de samenvoegcellen staat een formule: =ALS(D4=2;B4;"")
Het maakt niet uit hoe ik de celeigenschappen instel; de 0 blijft.
Joost
b***@scarlet.be
2007-11-16 16:22:49 UTC
Post by JOOST
Post by b***@scarlet.be
Post by JOOST
[...]
Joost- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
- Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -
er staat waarschijnlijk in 1 van je cellen die je wilt samenvoegen de
tekst "tekst 0" ofwel is D4=2 en B4="tekst 0"
zeg eens wat er precies in je formule staat en wat er in de cellen
staat waar die naar verwijst ...

bart
JOOST
2007-11-16 16:58:51 UTC
Post by b***@scarlet.be
Post by JOOST
Post by b***@scarlet.be
Post by JOOST
[...]
bart- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
- Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -
in de cel staat: =TEKST.SAMENVOEGEN('Groepen en vragen'!E3;" ";
'Groepen en vragen'!E4;" ";'Groepen en vragen'!E5;" ";'Groepen en
vragen'!E6)

het resultaat is "tekst 0"
in E3 staat =ALS(D3=1;B3;"") in D3 staat niets B3 is leeg
in E4 =ALS(D4=2;B4;"") in E4 staat niets B 4 is leeg
in E5 =ALS(D5=3;B5;"") in E5 staat 3 B5 staat tekst
in E6 =ALS(D6=4;B6;"") in E6 saat 4 B6 is leeg

Kun je er iets mee?
Joost
b***@scarlet.be
2007-11-16 22:12:06 UTC
Post by JOOST
Post by b***@scarlet.be
Post by JOOST
Post by b***@scarlet.be
Post by JOOST
[...]
in D6 moet er dus een 4 staan en met B6 leeg, krijg ik in E6 ook een
0
dan zou ik de formules in de E-cellen als volgt veranderen om die 0 te
vermijden
=ALS(OF(D3<>1;ISLEEG(B3));"";B3)
etc voor alle E's
resultaat : als B3 leeg is of als D3 niet het juiste getal is is het
een lege string

misschien nog een schoonheidsfoutje, tenzij het zo is gewenst, als de
1e 3 cellen leeg zijn en de 4e niet dan staan er daar 3 spaties in je
resultaat en dan pas de 4e tekst
als je de vorige formule nog eens zou aanpassen als volgt
=ALS(OF(D3<>1;ISLEEG(B3));"";B3&" ") voor de E's (je voegt hiereen
spatie erbij als er iets in als er tekst komt)
=TEKST.SAMENVOEGEN(E3;E4;E5;E6) voor de resultaatcel (je voegt de
teksten met de spaties erin samen), oogt iets mooier denk ik ...

groeten

bart
JOOST
2007-11-19 06:57:47 UTC
Post by b***@scarlet.be
Post by JOOST
Post by b***@scarlet.be
Post by JOOST
Post by b***@scarlet.be
Post by JOOST
[...]
Hallo Bart,

bedankt voor je oplossing; deze werkt
Joost
Harry
Joost
JOOST
2007-11-19 06:58:37 UTC
Post by JOOST
[...]
Hallo Harry, deze oplossing werkt helaas niet; maar zie boven die van
Bart wel
Joost