Een afbeelding ín een Excel cel
Ivo
2009-01-27 08:58:11 UTC
Ik wil graag (naast tekst, formules, enz.) een afbeelding (in dit geval een
fotootje, jpg-formaat) ín een cel plaatsen.
Als ik in Excel een afbeelding invoeg (Invoegen > Afbeelding > Uit
bestand...) komt deze afbeelding BOVEN het excel werkblad te hangen.
Ik wil deze afbeelding graag IN de cel zien (wwarbij de grootte van de cel
waarschijnlijk moet worden aangepast.
Is dit mogelijk? En zo ja, hoe?
Met mijn dank voor het lenen van je kennis :)
Jan B.
2009-01-27 09:21:02 UTC
Ivo,

sleep de ingevoegde figuur met de muis naar de cel en houd de de Alt-toets
ingedrukttijdens het loslaten van de muisknop.
Met rechtsklikken op de figuur heb je dan nog onder het tabblad kenmerken
nog wat instelvinkjes ter beschikking die bepalen hoe de koppeling aan de cel
reageren moet.
--
met vriendelijke groet,
Jan B.
Ivo
2009-01-27 09:54:00 UTC
Dag Jan B.,

Dank voor je snelle reactie.
Even ter check: onderstaande geldt in geval het plaatje al op de 'standaard'
wijze is ingevoegd: Invoegen > Afbeelding > Uit bestand... Correct?
Dan: eerst het plaatje op de gewenste afmeting maken én de rij hoog genoeg
maken, zodat het plaatje er in past. Ja?
Dan: dubbelklikken om de rijhoogte aan te passen aan de inhoud van de rij
werkt niet. Correct?
Ik zie ook, dat het plaatje nog steeds óp het werkblad ligt, maar wel aan de
cel 'gekoppeld' is. Klopt dat?

Tabblad Kenmerken:
Verplaatsing en formaat gerelateerd aan cellen
zorgt er voor, dat het plaatje vervormt, wanneer dmv. dubbelklik de
rijhoogte wordt aangepast.
Alleen verplaatsing gerelateerd aan cellen
zorgt er voor, dat de rijhoogte wordt aangepast (bij dubbelklik hiervoor),
maar het plaatje houdt in oorspronkelijke formaat. En ligt dus over meerdere
rijen heen.
Verplaatsing en formaat niet gerelateerd aan cellen
zorgt er voor dat het plaatje blijft staan, terwijl de cel wordt verplaatst.
Zie ik dit juist?

Nogmaals mijn dank,
Ivo
Jan B.
2009-01-27 10:18:04 UTC
klopt allemaal! een 10!
--
met vriendelijke groet,
Jan B.
Ivo
2009-01-27 10:23:02 UTC
Bloos, bloos.
Bedankt Jan, je hebt mij van een behoorlijk probleem afgelopen :)
Chapeau en thumbs...
Post by Jan B.
klopt allemaal! een 10!
--
met vriendelijke groet,
Jan B.
Jan B.
2009-01-27 10:48:01 UTC
dan heb je dit bericht beslist nuttig gevonden, zie linksonder -)
--
met vriendelijke groet,
Jan B.
Post by Ivo
Bloos, bloos.
Bedankt Jan, je hebt mij van een behoorlijk probleem afgelopen :)
Chapeau en thumbs...
Post by Jan B.
klopt allemaal! een 10!
--